De toonhoogte
Op het gebied van marketing is het creëren van opvallende visuele content van hoge kwaliteit essentieel om de waarden van een merk over te brengen en de aandacht van consumenten te trekken. De Unibox Group, een grote speler in verschillende sectoren, werkte samen met Moovizz aan een innovatieve campagne voor Val-Dieu bier. Vincent, Marketing Director van de Unibox Group, deelt zijn ervaring en de resultaten die zijn behaald dankzij deze vruchtbare samenwerking.
Unibox: een gediversifieerde, internationale groep
De Unibox Group, met ongeveer 300 werknemers, is gevestigd in Chaineux, België, en heeft ook belangrijke activiteiten in Spanje. De groep heeft onder andere geïnvesteerd in de brouwerijsector, met name met het Val-Dieu bier. In 2023 profiteerde dit bier van een ambitieuze reclamecampagne, met de steun van Moovizz.
De casestudy
Een snelle, effectieve reclamecampagne
Een laat idee, een uitdaging
Om Blanche de Liège Rosée te promoten, kwam Unibox met een zomercampagne, hoewel het idee laat op de dag ontstond. Ondanks deze tijdsdruk viel Moovizz op door zijn uitzonderlijke reactiesnelheid. In slechts twee tot drie weken conceptualiseerde en produceerde het team een tv-commercial van hoge kwaliteit.
"Wat indruk op ons maakte bij Moovizz was hun reactiesnelheid. Ze vonden snel een locatie, acteurs en creëerden in recordtijd een sfeer."
Een professionele beeldbank
Naast de tv-reclame ontwierp Moovizz een complete beeldbank voor Val-Dieu. Deze bevatte opnamen die direct in de abdij zijn gemaakt waar het bier wordt gebrouwen, packshots met gekleurde achtergronden en scènes die zijn vastgelegd in een gewelfde stenen kelder, die het authentieke karakter van de producten benadrukken.
Deze content is geproduceerd met nauwgezette aandacht voor detail: zorgvuldig geselecteerde rekwisieten, passende belichting en creatieve enscenering. Het resultaat: een diversiteit aan visuele media geschikt voor zowel sociale netwerken als televisie.
Waarom een beeldbank essentieel is
Een gemengde strategie voor gevarieerde inhoud
Binnen de Unibox Group produceert het marketingteam regelmatig video's en foto's in eigen huis. Voor bepaalde campagnes is het echter cruciaal om te vertrouwen op professionele content van de hoogste kwaliteit.
"We willen een hoogwaardige beeldbasis voor impactvollere boodschappen.
Dankzij Moovizz heeft Unibox nu een veelzijdige beeldbank.
Een langdurig partnerschap met Moovizz
Gezien het succes van deze eerste campagne is de Unibox Group nu al van plan om in 2025 opnieuw met Moovizz samen te werken voor haar visuele contentstrategie. Er is een bijeenkomst gepland om een nieuwe beeldbank te creëren die voldoet aan de marketingdoelstellingen voor het komende jaar.
"We hebben topkwaliteit nodig en Moovizz geeft ons precies dat.
De samenwerking tussen de Unibox Group en Moovizz illustreert het belang van een responsieve, creatieve en kwaliteitsgerichte samenwerking om te voldoen aan de eisen van moderne campagnes. Door technische knowhow en artistieke visie te combineren, heeft Moovizz Unibox in staat gesteld zich te onderscheiden, zowel visueel als strategisch.
De toekomst ziet er rooskleurig uit voor deze samenwerking, met al nieuwe projecten in de pijplijn voor 2025. Eén ding is zeker: deze synergie zal indrukwekkende en inspirerende resultaten blijven opleveren.
Zullen we ter zake komen?
Wil je je contentstrategie bespreken? We helpen je graag! Vul dit formulier in en we nemen contact met je op:
Enkele referenties